Al 20 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
19 april 2024 t’ Olde Staduus
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

‘Prachtige mooie dag’ voor Passage

Geplaatst op: 3 juni 2015

Afgelopen dinsdag gingen 36 vrouwen van de vrouwenvereniging Passage p pad voor hun jaarlijks reisje. “Om 8.00 uur vertrokken we met de bus vanaf de Meente richting de Gelderse Achterhoek. Ondanks wind en regen zat de sfeer er gelijk goed in!”, aldus de organisatie.
“We reden via een mooie route naar onze koffiestop. Deze was bij Witkamp in Laren(Gld). Hier kregen we koffie met een lekker stuk appeltaart met slagroom. Na de koffie en gebak maakten we o.l.v. een gids een mooie rondrit langs 8 Gelderse Kastelen. Ondertussen was het gelukkig droog weer geworden.
Doordat de bomen vol bladeren zaten konden we niet zo heel veel van de Kastelen zien, maar de tuinen wel!
In deze tuinen stonden de rododendrons in volle bloei. Wat een prachtig gezicht die bloemen in roze, paars en donker rood. Na de rondrit reden we naar ” Erve Brooks “  in Gelselaar voor een goed verzorgde koffietafel.”
“Na deze lekkere maaltijd gingen we verkwikt en aanmerkelijk aangedikt weer de bus in en reden we naar het plaatsje Borculo alwaar we een bezoek brachten aan het kristalmuseum. Dit museum herbergt een enorme collectie exclusieve sieraden, edelstenen en mineralen. Veel van de edelstenen worden tot sieraden verwerkt in eigen slijperij en atelier. Hier kregen we nog een kopje koffie/thee met een plak cake aangeboden. Daarna was er nog tijd om zelf Borculo  te bekijken. Nadat we de winkels van Borculo hadden bekeken gingen we via een toeristische route naar Café-restaurant “Madrid” in Dalfsen al waar we gingen eten.
Het driegangen diner viel goed in de smaak! Moe maar voldaan waren we om ongeveer half negen terug in Genemuiden. We kunnen terugkijken op een prachtige mooie dag!”