Al 15 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
18 augustus 2017
Agenda

Apotheek De Muiden heeft nu een ‘snelrij’

Geplaatst op: 11 augustus 2017

Even uitleg door Linda. Tekst en foto's Joke Veldman

Apotheek De Muiden is deze week begonnen met het versturen van een afhaalcode in het emailbericht waarin staat dat er iets is klaargezet in de apotheek.

Zoals u kunt zien zijn er nu 2 opties op de paal waar het nummertje uitkomt: een Algemeen-knop en een Afhaalcode-knop. Wanneer een emailbericht is ontvangen met een afhaalcode kan deze code, na het kiezen van de Afhaalcode-knop, ingevoerd worden. Hierop wordt er een bonnetje met wachtrijnummer geprint. De cliënt komt vervolgens in een aparte digitale wachtrij, die met voorrang geholpen wordt. Het is de bedoeling dat de afhaalcode alleen gebruikt wordt wanneer men alleen iets op komt halen. Wanneer er naast het ophalen van het recept ook nog andere zaken afgehandeld moeten worden, zoals vragen, printen van een medicatie-overzicht, middelen zonder recept, betalingen, enzovoort, dan wordt de cliënt verzocht de Algemeen-knop te kiezen.

Op deze manier willen zij proberen om personen die alleen iets komen ophalen wat al voor hen klaar staat, snel en efficiënt te kunnen helpen. Dit is iets wat o.a. uit het klantentevredenheidsonderzoek naar voren is gekomen.

Gepubliceerd door Joke Veldman

3 thoughts on “Apotheek De Muiden heeft nu een ‘snelrij’

  1. een klant schreef:

    Prima idee. Stroomlijnen van routine handelingen en advies handelingen. Handiger voor en achter de bali.

  2. Karel schreef:

    Als de “klanten” ook eens de tijd zouden nemen om rustig te wachten zou dit omslachtige gebeuren ook niet nodig zijn.

  3. KB schreef:

    Is het hele gedoe niet erg omslachtig? nummertjes trekken, afhaal codes etc. Waarom niet gewoon met elan iedereen helpen? Al dit gedoe geeft toch ook extra werk aan het personeel, die beter ingezet kan worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *