Al 15 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
22 september 2020
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

Veel belangstelling voor nieuwe producten Alluance

Geplaatst op: 26 maart 2015

Directeur Martijn Schuurman legt de voordelen van de nieuwe wasmachine uit. Foto en tekst Erik Driessen

Alluance presenteerde woensdagavond een nieuwe lijn vaatwassers van ASKO. Daarvoor kwamen maar liefst 170 relaties naar Genemuiden, waaronder de directeur Jonas Lidberg van de Zweedse leverancier.  Zij luisterden ook naar het inspirerende verhaal van ‘verkoopgoeroe’ Jos Burgers.

Het Genemuider bedrijfsleven is meer dan tapijt. Neem Alluance, een bedrijf dat dertig jaar geleden onder de naam ASKO is opgericht. Ondertussen is het leverancier van meerdere topmerken die naar honderden witgoed- en keukenzaken door heel Nederland gaan. Een groot aantal van hen kwam woensdag naar het eerste Alluance Event. “Wij hoopten op honderd bezoekers, maar het is bijna het dubbele geworden”, zegt gastvrouw Linda Peute bij binnenkomst.

De gasten genieten eerst van een uitstekende maaltijd in de showroom van Alluance, die zo sfeervol is dat hij moeiteloos voor restaurant kan doorgaan. Ondertussen geven directeuren Martijn Schuurman en Kees Lindeboom uitleg over de nieuwe producten. De vaatwassers van ASKO zijn verder verbeterd en helemaal klaar voor de toekomst. Alluance is dat ook. “Wij hebben in september ook een eigen merk Alluxe geïntroduceerd. Daarmee gaat het boven verwachting. Alluxe kent alleen maar een stijgende lijn en dat is heel bijzonder”, aldus Schuurman.

ASKO-directeur Jonas Lidberg vertelt dat hij ‘trots’ is op het bedrijf in Genemuiden. Dat verkoopt al drie decennia de producten van ASKO, dat zelf is overgenomen door het Slowaakse Gorenje. “They are doing a very good job in Holland”, vertelt Lidberg, die ook onder de indruk is van de strakke organisatie van het Event.

Een belangrijk hoogtepunt is de presentatie van Jos Burgers. De Brabander is bekend van boeken als ‘Geef nooit korting’ en serveert de aanwezigen een smakelijke mix van cabaret en serieuze verkooptips. Dat doet hij overigens in het tot theater omgebouwde magazijn van Alluance. Met humor, vertrouwen geven en klanten verrassen komt een ondernemer een eind, stelt Burgers daar. De aanwezigen genieten van de anekdotes van Burgers.

Met een hapje en drankje sluit Alluance het eerste eigen Event af. Klanten uit onder meer Zeeland en Zuid-Holland hebben dan nog een flinke reis voor de boeg.

 

Gepubliceerd door Erik Driessen
Van Dijk Containers 500