Al 15 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
18 september 2020
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

Alluance haalt Amerikaans topmerk binnen

Geplaatst op: 20 april 2015

Alluance Group bedient sinds kort de Nederlandse en Belgische markt met het Amerikaanse Sub-Zero Wolf. Dat is misschien wel het meest exclusieve merk in de internationale keukenwereld. “Sub- Zero en Wolf zijn het neusje van de zalm. Wij zijn er trots op dat we dit merk mogen vertegenwoordigen. Een geweldige stap voor ons bedrijf”, zeggen de directeuren Martijn Schuurman en Kees Lindeboom.

Een blik op de website van het Amerikaanse concern verduidelijkt het enthousiasme van het duo. Alluance uit Genemuiden prijkt tussen een lijst verkoopkantoren in bijna uitsluitend wereldsteden. Sub-Zero Wolf staat voor internationale allure kortom. De samenwerking kwam dan ook niet zomaar tot stand. Bijna twee jaar verkenden Alluance Group en Sub-Zero Wolf elkaar uitvoerig. “Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat we heel goed bij elkaar passen. Sub-Zero Wolf is een familiebedrijf met passie voor topkwaliteit en exclusieve producten. Dat past uitstekend bij onze filosofie”, aldus de directeuren.

Westye F. Bakke richtte dat familiebedrijf in 1945 op. Ondertussen staat de derde generatie aan het roer en is Sub-Zero Wolf uitgegroeid tot een vooraanstaand merk in het topsegment. Het levert een breed pallet aan hoogwaardige keukenapparatuur. Sub-Zero fabriceert bijvoorbeeld Amerikaanse koel- en vrieskasten en wijnklimaatkasten die designliefhebbers doen watertanden. Onder de merknaam Wolf brengt het bedrijf stoere en solide fornuizen alsmede diverse inbouwapparatuur. Zonder uitzondering must haves voor keukenfanaten die alleen genoegen nemen met topkwaliteit.

En daarvoor kunnen ze in België en Nederland nu terecht bij Alluance Group. Sub-Zero Wolf zal zeer binnenkort een prominente plaats innemen in de indrukwekkende showroom van de ‘proud supplier of premium products’. Bezoekers zien daar ook de andere topmerken van Alluance. Ruim dertig jaar terug introduceerden de Genemuidenaren het Zweedse witgoedmerk ASKO op de Nederlandse markt. Daar voegden ze later de onderscheidende merken Steel, Gutmann en Viking aan toe. Ook introduceerde Alluance Group in 2014 het succesvolle private label Alluxe.

Alluance Group levert haar witgoed en keukenapparatuur aan een geselecteerd netwerk dealers in Nederland en België. De showroom is gevestigd aan de Sasdijk 14. Kijk ook op www.alluance.nl voor meer informatie.

 

Gepubliceerd door Erik Driessen
Van Dijk Containers 500