Comceptum verhuist naar de Beatrixstraat
Geplaatst op: 8 maart 2018
Comceptum verhuist in oktober naar het voormalige pand van rijwielhandel Altena. Het reclamebureau van Martijn Jansen en Reinier Heikoop heeft daar al een escaperoom en heeft nu het hele gebouw gekocht. “We zijn in ons huidige pand uit ons jasje gegroeid: aan de Beatrixstraat hebben we de mogelijkheid om verder te groeien”, zegt het duo over de verhuizing.
Samen runnen ze Comceptum sinds 2010 en sindsdien zit de groei er flink in. Het bureau werkt voor grote landelijke organisaties én voor het Genemuider bedrijfsleven. “Die mix vinden we prachtig: van grote concerns tot de bakker op de hoek”, zegt Martijn Jansen. Door het toenemende aanbod zoekt het bedrijf al een paar jaar naar een nieuwe locatie. “Op de drukste dagen werken we met negentien mensen. Daarvan zitten er nu twee te werken in de bespreekkamer. Die situatie is niet langer houdbaar.”
Met een nieuwe ontwikkeling binnen het bedrijf werd de verhuizing nog urgenter. “Wij zijn sterk in creatieve marketing en communicatie én de verspreiding van huis-aan-huisdrukwerk. Dat blijft ook zo, maar daarnaast krijgen we steeds meer vraag naar videocontent en animaties. Daarin zijn we ons gaan specialiseren”, vertelt Jansen, doelend op de professionele videoapparatuur, drones en andere materialen. “En daarvoor hebben we ruimte nodig die we in dit pand niet hebben. Straks beschikken we over een grote fotostudio en montageplekken.”
Met onder meer twee inspiratiekamers, ruimte voor huis aan huis flyers en voor de creatieve afdeling vullen ze straks de bovenverdieping van ‘pand Altena’. “De andere ruimtes verhuren we aan Top1Toys, schildersbedrijf Nijman, Jumbo parket, de Vloerenfabriek en onze eigen Escaperoom”, legt Heikoop uit, terwijl Jansen op de tekeningen van het pand wijst. De oude gevel krijgt straks een nieuwe aanblik en intern wordt al volop gewerkt aan de nieuwe indeling. “We krijgen straks niet alleen meer fysieke ruimte, maar ook meer ruimte om creatieve dingen te bedenken. Dat blijft natuurlijk onze kracht.”
Gepubliceerd door Erik Driessen