Al 20 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
23 april 2024 t’ Olde Staduus
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

Rabobank aan Havenplein sluit de deuren

Geplaatst op: 13 april 2021

Foto: Rabobank zit al jarenlang in gebouw Havenstaete.

Rabobank sluit haar vestiging in Genemuiden. Vermoedelijk zal de sluiting plaatsvinden rond de zomervakantie.

Steeds meer klanten regelen hun bankzaken volgens Rabobank via internet of de Rabo App. De coronacrisis heeft dit type dienstverlening versterkt, zowel in gewenning als ook bewustwording van deze mogelijkheden. Het zou door toename van online bankieren niet meer rendabel zijn om het kantoor open te houden.

Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. “Rabobank beweegt mee met dienstverlening die past bij de vraag van vandaag”, vertelt Mirjam Kerkdijk, directeur particulieren bij Rabobank IJsseldelta. “Klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. De zelfredzaamheid van mensen is enorm toegenomen. En daar bewegen wij als bank in mee.”

Daarnaast maken de geldautomaten van de Rabobank, ING en ABN AMRO plaats voor de (gele) automaten van Geldmaat. Hierdoor zijn er binnenkort geen automaten meer binnen in de kantoren aanwezig. Dit alles leidt ertoe dat steeds minder klanten een bankkantoor bezoeken. Kerkdijk vervolgt: “Door het afgenomen fysieke bezoek aan onze kantoren is het niet meer passend en rendabel om nog drie kantoren open te houden. Om die reden sluiten wij ons kantoor in Genemuiden en begroeten wij klanten vanaf heden aan de Willemskade 1 in Zwolle.”

Mobiele Bankservice

Rabobank helpt klanten graag via de verschillende kanalen met vragen over dagelijkse bankzaken. Soms lukt het alleen niet om op deze manier bankzaken zelf te regelen of om daarvoor naar een kantoor te komen. Om ook deze groep klanten goed te helpen, zet Rabobank de Mobiele Bankservice in. Dit team van mobiele medewerkers Dagelijkse Bankzaken bezoekt de klant in hun eigen vertrouwde omgeving en bieden praktische hulp. Kerkdijk: “De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking. Via de Mobiele Bankservice helpen we klanten bij het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of geven we uitleg over het online regelen van bankzaken. Dit gebeurt telefonisch of bij hen thuis tenzij een andere locatie beter past. Het is niet mogelijk om contant geld op te nemen of te storten. Zo helpen we elke klant op een manier die het beste bij hem of haar past.” De Mobiele Bankservice is weer op locatie beschikbaar zodra de coronamaatregelen dit toelaten.

Aanvullende vragen aan Rabobank?  (038) 428 77 77 (Particulieren) of (038) 428 78 78 (Bedrijven).

Gepubliceerd door Robert Jansema
Van Dijk Containers 500