Al 20 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
16 maart 2025 t’ Olde Staduus
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

Tweeling Visscher (32) verlegt grenzen met Mattigo

Geplaatst op: 8 februari 2025

Ze begonnen ermee als een leuke uitdaging naast werk en studie, groeiden uit de schuur van oom Gerrit en staan nu op het punt om internationaal door te breken: Jan Steven en Gooswijn Visscher (32) uit Genemuiden hebben met hun deurmatten de wind in de zeilen. Hun internationale avontuur vieren ze met een nieuw merk: Mattigo.

In 2013, op 21-jarige leeftijd, begonnen de broers Jan Steven en Gooswijn hun eerste deurmatten te snijden. “We werkten en studeerden allebei, maar waren op zoek naar een leuke uitdaging”, vertelt Jan Steven. “Als geboren Genemuidenaren lag het voor de hand om iets met tapijt te doen”, voegt Gooswijn glimlachend toe. Al snel groeide hun hobby uit tot een serieus project. Bij de lokale groothandel kochten ze hun eerste rol tapijt en sneden hier deurmatten uit, die ze vervolgens verkochten. Wat begon met een mat per maand, groeide al snel naar een mat per week – en uiteindelijk zelfs werkweken van 60 uur.

De tweeling hecht al vanaf het begin veel waarde aan persoonlijk contact en kwaliteit. “In een wereld van massaproductie hebben wij er bewust voor gekozen om alles in eigen hand te houden”, legt Jan Steven uit. “Door te luisteren naar wat klanten belangrijk vinden, hebben we ons bedrijf stap voor stap kunnen opbouwen.”

In 2018 besloten Jan Steven en Gooswijn om van hun passie hun fulltime werk te maken. Ze richtten hun bedrijf Deurmataanhuis op en introduceerden daarnaast hun zakelijke label, Mattador. Met de hulp van medewerkers en de investering in hun eerste snijmachine konden ze efficiënter werken en verder groeien. In het voorjaar van 2024 is het productieteam uitgebreid en staan ze klaar om hun bedrijf naar een nieuw niveau te tillen.

Nu hun bedrijf staat als een huis, richten de broers hun blik naar het buitenland. Met hun nieuwe merk Mattigo voegen ze alle merken samen én willen ze de Europese markt veroveren. Toch blijft hun kern hetzelfde: maatwerk en een tevredenheidsgarantie. “We zorgen dat elke klant een mat krijgt die perfect past. Bevalt een mat niet? Dan zorgen we voor een nieuwe mat die wél voldoet,” belooft Jan Steven. Het internationale avontuur start met de lancering van hun website www.mattigo.com/nl.

Gepubliceerd door Enrico Kolk
Van Dijk Containers 500