Sinds maart 2015 vindt de uitvoering plaats van de reconstructie aan de Pannekoekendijk en Harm Smeengekade. Mede dankzij een succesvolle toepassing van omgevings- en verkeersmanagement is de overlast in de ruim zes maanden durende wegwerkzaamheden tot een minimum beperkt.
Tijdens de reconstructie is een vrijliggende tweerichtings busbaan met een centrumhalte en twee vrijliggende autorijstroken aangelegd. Aan de Kamperpoort-zijde is een vrijliggend tweerichtingsfietspad en een breed voetpad gerealiseerd. Aan de centrumzijde is een voetpad aan de Pannekoekendijk en een drijvende steiger langs de Harm Smeengekade gerealiseerd. De rotonde Pannekoekendijk-Kamperpoortenbrug is tot een kruising met verkeerslichten omgebouwd en de rijrichting van de Hoogstraat is omgedraaid. Tevens zijn nieuwe bomen met een innovatief
De centrumhalte functie van de halte Eekwal vervalt door de ingebruikname van de nieuwe halte Katwolderplein/Centrum. In plaats van via de Eekwal, rijden veel buslijnen vanuit het NS-station een nieuwe route via de Burgemeester van Roijensingel, Harm Smeengekade en Pannekoekendijk.
Diverse maatregelen aan de westkant van de binnenstad zorgen voor een verbeterde doorstroming, verkeersveiligheid en ruimtelijke kwaliteit. Stadsentree Katerdijk als het eerste deelproject, is in de zomer 2012 succesvol heringericht. In december 2014 is de reconstructie Burgemeester Roelenweg afgerond. De omvangrijke reconstructie aan de Pannekoekendijk en Harm Smeengekade is op 13 augustus 2015 gereed. De herinrichting van de Willemskade, die in 2017 gepland staat, is het laatste uit te voeren deelproject in het gebied en sluit aan op de plannen van de Spoorzone. Meer informatie staat op www.zwolle.nl/bereikbarebinnenstad.