Al 15 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
2 december 2020 t’ Olde Staduus
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

Pand21 maakt zich op voor jubileumjaar

Geplaatst op: 14 september 2017

Pand21 maakt zich langzaam op voor een jubileumjaar. De kledingzaak aan de Westerkaai bestaat namelijk tien jaar en dat wordt onder meer met een metamorfose gevierd. Ondertussen is de passie voor het vak na een decennium nog altijd even groot, zegt eigenaresse Henriëtte Brouwer. “Dit is een supermooi vak…”

Dat zegt ze bij de koffiehoek achter in de winkel, waar ze samen met nieuwe stagiaire Elke en medewerkster Marianne aan een nieuwe dag begint. “Het leuke van dit vak is dat geen seizoen hetzelfde is. Je bent voortdurend bezig met nieuwe dingen en vooruitkijken. Het allerleukste vind ik dat klanten enthousiast en blij de deur uitgaan. Die ‘match’ tussen kleding en klanten geeft een kick. Ook na tien jaar nog.”

“Kerkplein 21, daar komt de naam vandaan. We zaten in het pand waar mijn vader jarenlang een schildersbedrijf had. Ik ben er geboren”, vertelt Marianne, die drie jaar later samen met Henriëtte naar de Westerkaai verhuisde. “We zochten naar een grotere ruimte op een betere plek. Beter dan de Westerkaai kan niet. Klanten parkeren gratis voor de deur en we vormen samen met De Groene Lantaarn en Anna’s een mooie modeboulevard”, vindt Henriëtte.

Het centrum van Genemuiden is bovendien de afgelopen maanden opgeknapt. En de winkels profiteren daar ook van. Henriette: “We horen heel vaak dat Genemuiden zo gezellig is geworden, met de bloembakken en nu dan ook de brug. Het ziet er ook prachtig uit. Mensen van buiten de stad valt dat echt op. En we merken ook dat mensen ons steeds meer weten te vinden. Klanten komen bijvoorbeeld uit Vollenhove, Zwartsluis, Hasselt, Hattem en ook regelmatig uit Zwolle.”

Action, Hema en de supermarkten zijn daarvoor trekkers, maar ook voor de kledingzaken reizen mensen af naar Genemuiden. “Voor ons type zaak is internet denk ik een minder grote concurrent. Klanten komen bij ons voor de service en het advies. Leuke combinaties ontstaan vaak in de winkel. En het is hier altijd gezellig met een bakje koffie”, zegt Henriëtte. Ze ziet internet juist als een kans. “We maken veel gebruik van de social media zoals onze website www.pand-21.nl, Twitter, Instagram, en Facebook,. Deze week plaatsen we weer veel foto’s van onze mannequins die onze kleding showen. Dat werkt ontzettend goed. Regelmatig komen klanten binnen met de smartphone in de hand, waarop ze dan een setje laten zien die onze mannequins dragen.”

Pand21 heeft een brede klantenkring. Van tieners die een mooie jurk voor een feestje zoeken tot zeventigers: v casual kleding en draagbare kleding in de maten xs t/m xxxl. Dit seizoen komen ze vooral voor de ‘warme tinten’. “Ons merk Summum woman vergelijkt het met de kleuren in het Rijksmuseum: donker rood, mooi groen, bruinig. Kleuren die voor een warm gevoel zorgen, maar dat gevoel is moeilijk onder woorden te brengen”, lacht Marianne. Ze doen sowieso veel op gevoel, zeggen ze. “Ook met de inkoop bijvoorbeeld. Dan kopen we echt kleding in waarvan we denken dat die bij bepaalde types past. Als dat blijkt te kloppen, is dat ontzettend leuk.”

Komende zaterdag krijgen klanten bij aankoop munten, waarmee ze bij De Kaaihof koffie met een Genemuider mat kunnen betalen. Een nog groter feest wacht volgend jaar voor Pand21. “We gaan in ieder geval voor een nieuw uiterlijk. Nieuwe lampen zijn er al, maar we gaan ook de vloer en de inrichting vervangen. Na tien jaar is het ook tijd voor een ander gezicht.”

Gepubliceerd door Erik Driessen
Van Dijk Containers 500