Al 20 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
16 mei 2024 t’ Olde Staduus
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

Zakelijk verhuizen, welke stappen moet je zetten?

Geplaatst op: 1 maart 2021

(Advertentie) Als er een zakelijke verhuizing op de planning staat, dan kan het best even een uitdaging zijn. Vaak zijn er zoveel meer mensen bij betrokken dan een eigen verhuizing. Het kost veel tijd om je allemaal goed voor te bereiden. Alles inpakken, op de nieuwe locatie weer uitpakken.. Welke stappen moet je zetten om een zakelijke verhuizing goed te laten verlopen?

Maak een planning

Allereerst is het belangrijk om een planning te maken. Heb je al een datum wanneer je het nieuwe pad in kan? Dat is dan de belangrijkste datum op dat moment. Nu kun je hier van alles omheen gaan plannen. Het is handig om de tijd te nemen voor een zakelijke verhuizing. Geef werknemers de tijd om hun eigen spullen in te pakken. Zeg niet, het moet morgen, maar kom met een tijdsplan. Geef mensen de tijd en ze helpen sowieso mee! Zorg er ook voor dat je een aantal reservedagen hebt. Het loopt altijd uit namelijk! Helemaal met grote zakelijke verhuizingen. Zo voorkom je stress bij iedereen.

Breng iedereen op de hoogte

Vervolgens is het goed om de gehele planning door te geven aan het personeel. Iedereen moet op de hoogte zijn hiervan! Zo krijg je iedereen namelijk mee in het verhaal. Veel mensen houden niet van verandering, dus zorg dat je juist goed zorgt voor deze mensen. Laat ze zeker ook controle hebben over hun eigen spullen. Sommige dingen zijn persoonlijk, andere dingen zijn misschien niet voor andermans ogen geschikt.. Zorg dat het personeel zijn of haar eigen spullen in kan pakken.

Sleep voldoende dozen aan

Als werknemers aan de slag gaan om hun eigen bureau leeg te halen, is het wel handig om voldoende dozen te hebben. Zorg hier dan ook voor! Het liefst doe je dit een week voor de deadline om de spullen van het bureau in te pakken. Dan heeft iedereen voldoende tijd om in te pakken en ook te wennen aan de nieuwe situatie die eraan komt.

Nummers en labels

En dan eigenlijk hele andere nummers, namelijk de nummering van de dozen! Het scheelt zo enorm veel als je de dozen goed labelt én nummert! Schrijf er altijd op wat erin zit, maar geef het ook zeker een nummer van bijvoorbeeld de kamer waar het naartoe moet. Dat scheelt enorm veel chaos als je net verhuist bent. Als je met een kleiner team bent, geef dan iedereen een kleurtje bijvoorbeeld. Zo maak je het ook mogelijk om iedereen er zelf verantwoordelijk voor te maken.

Ga je binnenkort zakelijk verhuizen? Zorg dan dat je een professioneel team inschakelt die hierbij kan helpen. Bij Van Riemsdijk ben je aan het juiste adres! Neem contact met ze op voor meer informatie.

Gepubliceerd door Robert Jansema
Van Dijk Containers 500